DOA


Marilah kita hayati dan amalkan doa ini. Semoga
Doa Nabi Daud A.s ini memberi kita semangat dan
teguh dalam mencinta Allah SWT sepenuh hati kita
melebihi cinta kepada makhlukNya.


" Ya Allah, kurniakanlah daku perasaan cinta
kepada-Mu, Dan cinta kepada orang yang
mengasihi-Mu, Dan apa sahaja yang membawa
daku menghampiri cinta-Mu. Jadikanlah cinta-Mu itu
lebih aku hargai daripada air sejuk bagi orang yang
kehausan, Ya Allah, sesungguhnya aku memohon
cinta-Mu, Dan cinta orang yang mencintai-Mu serta
cinta yang dapat mendekatkan aku kepada cintaMu,


Ya Allah, apa sahaja yang Engkau anugerahkan
Ya Allah, jadikanlah aku mencintai-Mu, mencintai
Ya Allah, hidupkanlah hatiku dengan cinta-Mu dan
(Hadis riwayat At-Tarmizi, Rasulullah SAW bersabda,

kepadaku daripada apa yang aku cintai, Maka
jadikanlah ia kekuatan untukku mencintai apa yang
Engkau cintai. Dan apa sahaja yang Engkau
singkirkan daripada apa yang aku cintai, Maka
jadikanlah ia keredaan untukku dalam mencintai
apa yang Engkau cintai, Ya Allah, jadikanlah cinta-
Mu sesuatu yang paling aku cintai daripada cintaku
kepada keluargaku, hartaku dan air sejuk pada saat
kehausan.

malaikat-Mu, Rasul-Mu dan hamba-Mu yang soleh,

jadikanlah aku bagi-Mu seperti apa yang Engkau
cintai, Ya Allah, jadikanlah aku mencintai-Mu
dengan segenap cintaku dan seluruh usahaku demi
keredhaan-Mu....Aamiin Ya Rabbal Alamiin..

"Inilah doa yang biasa dipanjatkan oleh Nabi Daud
a.s"

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Blogger news

.

About


Blogger templates

Elegant Rose - Working In Background